Zaznacz stronę
Informacje bieżące

Plan wakacyjny
„Letnie Igrzyska Olimpijskie w Leśnej Krainie” 

Cele ogólne:

  • Zapoznanie z historią Igrzysk Olimpijskich oraz krajów będących gospodarzem Igrzysk;
  • Poznanie nazw wybranych dyscyplin sportowych rozgrywanych na Igrzyskach Olimpijskich;
  • Poznanie znaczenia pięciu kół olimpijskich oraz znicza olimpijskiego;
  • Zachęcenie dzieci do poznania nowych miejsc na świecie i zrozumienia ich specyfiki;
  • Zwrócenie uwagi na różnorodność świata i kultur;
  • Kształtowanie postawy tolerancji i zrozumienia wobec różnych religii, obyczajów i tradycji;

06.07 – 8.07 GRECJA (ATENY)

  • Poznanie nazw dyscyplin sportowych rozgrywanych w Starożytnej Grecji: biegi, zapasy, rzut dyskiem i oszczepem, skok w dal, wyścig rydwanów;
  • Poprawne wskazywanie na mapie świata Grecji oraz rozpoznawanie flagi kraju i hymnu;
  • Poznanie znaczenia pięciu kół olimpijskich oraz znicza olimpijskiego;
  • Poznanie elementów tańca greckiego -Zorba;
  • Wykonanie tańca – Zorby na podsumowanie tygodnia o Atenach.

Osiągnięcia polskich sportowców na igrzyskach olimpijskich w Atenach:

Złoty medal
Otylia Jędrzejczak- pływanie
Robert Korzeniowski-lekkoatletyka, chód

13.07 – 15.07 JAPONIA (TOKIO)

  • Poszerzenie wiedzy dzieci na temat kontynentu – Azja;
  • Zapoznanie z historią igrzysk olimpijskich odbywających się po raz pierwszy na kontynencie azjatyckim w 1964 roku;
  • Wzbogacenie informacji na temat charakterystycznych obszarów Azji, zapoznanie z Japonią;
  • Poznanie podstawowych informacji na temat Japonii: symbole narodowe;flaga i hymn
  • Zapoznanie z najpopularniejszymi zwierzętami żyjącymi tylko na kontynencie azjatyckim: antylopa, kobra, orangutan, panda wielka,, tygrys, wielbłąd dwugarbny.
  • Wykonanie potrawy japońskiej złożonej z gotowanego ryżu -sushi

20.07-22.07. WŁOCHY (RZYM)

  • Poznanie nazw dyscyplin sportowych rozgrywanych w Rzymie: boks, gimnastyka, hokej na trawie, jeździectwo, kajakarstwo, koszykówka, lekkoatletyka, pięciobój nowoczesny, piłka nożna, piłka wodna, pływanie, podnoszenie ciężarów, skoki do wody, strzelectwo, szermierka, wioślarstwo, zapasy, żeglarstwo;
  • Poprawne wskazywanie na mapie świata Włoch oraz rozpoznawanie flagi kraju i hymnu
  • Poznanie podstawowych zwrotów w języku włoskim:

– dzień dobry- buon giorno
– do widzenia- arrivederci
– cześć- ciao
– jak się masz? – come stai?
– dobrze- bene
– źle – male                                       

27.07-29.07. FRANCJA  (PARYŻ)

  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się mapą – wskazywanie Francji
  • Zapoznanie z nazwą poznanego kraju , wyglądem flagi i nazwą stolicy (Paryż);
  • Zapoznanie z najważniejszymi zabytkami Paryża –Wieża Eiffla , Luwr, Katedra Notre Dame,
  • Zapoznanie z historią letnich igrzysk olimpijskich w Paryżu w roku 1924, poznanie dyscyplin sportowych i ich nazw. Porównanie dyscyplin olimpijskich na przełomie lat.

Osiągnięcia polskich sportowców na igrzyskach olimpijskich w Paryżu:
Srebrny medal:
Józef Lange, Jan Łazarsju, Tomasz Stankiewicz, Franciszek Szymczyk – kolarstwo torowe 

03.08-05.08. HISZPANIA

  • Poznanie nazw dyscyplin sportowych rozgrywanych w Barcelonie: badminton, piłka ręczna, siatkówka, tenis stołowy, tenis ziemny, łucznictwo, kolarstwo, podnoszenie ciężarów
  • Poprawne wskazywanie na mapie świata Hiszpanii oraz zapoznanie z symbolami narodowymi: flaga, hymn
  • Poznanie ciekawszych miast w Hiszpanii i zabytków: Bazylika Sagrada Familia, Katedra Santiago de Compostela, Pałac Alhambra
  • Poznanie podstawowych zwrotów w języku hiszpańskim:

– dzień dobry – Buenos días
– do widzenia– adiós
– cześć– hola
– Jak się masz?- Cómo estás?
– dobrze- bene

  10.08-12.08 STANY ZJEDNOCZONE

  • Zapoznanie z nazwą poznanego kraju (Stany Zjednoczone), flagą i hymnem
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się mapą – wskazywanie Ameryki Północnej,
  • Poznanie historii odkrycia Ameryki przez Krzysztofa Kolumba,
  • Zapoznanie  miast; (Nowy Jork, Waszyngton, Los Angeles….) wraz z ich zabytkami i narodowymi symbolami: Statua Wolności, Biały Dom, Kapitol, Hollywood i Disneyland.
  • Wykonanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem folii malarskiej , farb oraz wody   „Kolorowy wodospad  Niagara „
  • Wykonanie hot-dogów

17.08 – 19.08 MEKSYK

  • Zapoznanie z historią letnich igrzysk olimpijskich w Meksyku w roku 1968, poznanie dyscyplin sportowych i ich nazw. Porównanie dyscyplin olimpijskich na przełomie lat.
  • Poszerzenie wiedzy dzieci na temat kontynentu – Ameryka Północna;
  • Poznanie kultury, tradycji i religii Meksyku.
  • Rozwijanie słuchu  i poczucia rytmu  przy  zabawach muzycznych”Mariachi” np. “Meksykańska fala „
  • Zapoznanie z najważniejszymi zabytkami Meksyku: Chichén Itzá- meksykańska piramida, tulum, laguna bacalar.

Osiągnięcia polskich sportowców na igrzyskach olimpijskich w Meksyku:

Złoty medal: Irena Szewińska-bieg

24.08 – 26.08 AUSTRALIA

  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się mapą – wskazywanie Australii;
  • Zapoznanie z nazwą poznanego kraju i kontynentu (Australia), wyglądem flagi i nazwą stolicy (Canberra);
  • Zapoznanie z dyscyplinami olimpijskimi, w którym Australia osiąga najwięcej sukcesów – pływanie, lekkoatletyka, kolarstwo, wioślarstwo, żeglarstwo;
  • Zapoznanie z charakterystyczną fauną Australii – kangur, pająki, emu, koala, diabeł tasmański,
  • Zapoznanie z charakterystyczną roślinnością Australii – eukaliptusy, paprocie, liany, palmy, bambusy;
  • Wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem gazety „Koala”.

Osiągnięcia polskich sportowców na igrzyskach olimpijskich w Sydney 2000 roku:

Złoty medal:
Kamila Skolimowska-rzut młotem

Srebrny medal:
Szymon Kołecki-podnoszenie ciężarów

W roku szkolny 2020/2021 nasze przedszkole będzie realizowało nastepujące projekty ogólnopolskie:

  • „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” – zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom, budzenie zaciekawienia książką przez zabawę, piosenki, twórczość plastyczną
  • ,,Zabawa sztuką” – zachęcanie dzieci do aktywności twórczej w procesie zabawy, zapoznanie z wybranymi dziełami sztuki i ich twórcami, wspomaganie rozwoju dzieci
  • ,,Idź ty lepiej, Koziołeczku, szukać swego Pacanowa” – wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, kształtowanie właściwych postaw społecznych, poczucia przynależności narodowej, wzbogacenie wiedzy ogólnej o świecie.

Do powyższych projektów będziemy Rodziców zapraszać do współpracy